پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: فناوری‌های نوین در ساخت مدارس مقاوم و جذاب مورد استفاده قرار گیرد

  • کد خبر: ۲۰۶۵۵۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
وزیر آموزش و پرورش: فناوری‌های نوین در ساخت مدارس مقاوم و جذاب مورد استفاده قرار گیرد
وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت مدارس مقاوم و جذاب تاکید کرد و گفت: جنبه عملکردی و نظام یادگیری مبتنی بر آینده باید در ساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد، مدرسه به جای دالان دانشگاه باید دالان زندگی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز رضا مراد صحرایی، امروز در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران اظهار کرد: هر تصویر درباره آینده خودمان در آیینه آموزش و پرورش دیده می‌شود، آینده و آموزش و پرورش ۲ عنصر غیرقابل تفکیک از هم و معیاری برای سنجش آینده است.

وی افزود: هر چقدر به مدرسه توجه کنیم، به آینده ایران توجه کرده‌ایم، شعار (مدرسه قوی، ایران قوی) نشان از این است که قوی شدن از مسیر مدرسه می‌گذرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشد فزاینده، سریع و پیچیده ما را دائم در میز آینده پژوهی قرار می‌دهد، مدرسه جایی است که باید یادگیری مشارکتی در آن رقم خورد و در این خصوص جنبه زیست محیطی هم اهمیت دارد. همچنین باید از فناوری نوین برای ساختن مدارس مقاوم و جذاب برای دانش آموزان استفاده کرد.

وی یادآورشد: مدرسه جایی است که اگر قوی شود، کشور قوی می‌شود، اقتدار ما در گروی میزان اهتمام ما به مدرسه‌هاست. البته نسبت مقوله اقتدار به آینده در بستر مدرسه، محک و معیاری برای سنجش عملکرد همه ماست.

صحرایی افزود: میزان اهتمام تمام ارکان هویت کشور به مدرسه نسبت مستقیمی با میزان اعتقاد آن‌ها به آینده دارد، هرچقدر که به مدرسه‌ها توجه کنیم به آینده ایران توجه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مفهوم آینده در نظام تعلیم و تربیت باتوجه به مقتضیات بیرونی بسیار قابل توجه است، زیرا رشد فزاینده، سریع و پیچیده و در مواردی نامشخص ما را دائما باید در میز آینده پژوهی قرار دهد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: تصمیماتی باید اتخاذ شود که مبتنی بر حساسیت فوق‌العاده به عنصر محیط و پاسخگویی سریع نسبت به محیط بیرونی و اقتضائاتی برای تغییر انگیزه آموزشی ما ایجاد کند.

صحرایی یادآور شد: مدرسه آینده جایی است که باید قوه تخیل دانش آموزان تقویت شود و یادگیری مشارکتی صورت گیرد و همچنین دانش‌آموزان به شهروندان مسئول و متعهد و پاسخگو تبدیل شوند جنبه دیگر زیرساختی و زیست محیطی است که به کالبد محیط مدرسه مربوط می‌شود.

وی عنوان کرد: مدرسه جایی است که ۱۲ سال از باکیفیت‌ترین سال‌های عمر هر انسانی در آنجا می‌گذرد. باید این موضوع را در نظر گرفت که چقدر این ۱۲ سال تضمین کننده سال‌های پسین خواهد بود؟

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه نقطه تولید قدرت ملی و تقویت کننده سرمایه اجتماعی و امیدستان هر کشوری است. جهت‌گیری‌ها و راهبرد‌های ایجاد توسعه مدرسه آینده در ایران و دلایل متعدد آن از دیگر مباحثی است که در چنین نمایشگاهی باید به آن پرداخته شود.

صحرایی ادامه داد: نقش معلم به عنوان نخ تسبیح نظام تعلیم و تربیت و راهبردی تمرین عنصری که آینده سازی می‌کند، بسیار مورد توجه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->